fredag 7. februar 2014

God morgen, god dag ...på tide med noen ord.

Det har vel ikkje skjedd så mye den siste ugå.
Livet går sin vante gang her i Stavanger å det folk snakke om e jo selvfølgelig veret,
Kor blir snøen av...jo den e i fjellet, å bare la an bli der. Det e herligt me bare veier. Nå har det jo regna et par dager med temp på sånn rundt 6.
Å blåse det e jo vanligt så nok om den greiå.

Faktisk så har snøklokkene begynt å dukka opp i diverse hagar, å det e jo et godt tegn på bedre tier. 

Gamle Stavanger unik bebyggelse å det e vel helst sånn me vil se byen, roligt på sjøen å godt å varmt. Sitta på bryggekanten med ferske reker å nyda tilværelsen. Der e jo någe herligt me Norge og. 
Men savne jo varmen i Thailand, å adle de goe vennene. Goe venner forlenge livet, ja det lerte mor mi meg å det e møje sant i det. Eg savne dokker møje men komme snart ner igjen. Då får me ta det igjen..alt det goa livet har å by på.

Stavanger det e ingen filleby...fallera ja sånn e någe av teksten i sangen.  men det blir kje någe sang nå for OL begynne i dag. Har sett åpnings seremonien å det va jo veldigt bra hadde det ikkje vært for adle reklame pausene under seremonien. Det e jo te å bli gal av...nei TV 2 dette e heilt på tryne, eg blir så eitrande irriterte . Så sidde du å ska få me deg et land på innmarsjen kor til å me Thailand e med, me ein udøvar...kvinnelige sådan .Å så komme de , men ka skjer jo det forbannade TV 2 sende reklame.. hrrrrrr f....- Nei la oss få NRK te bage når det e sportsendingar.

I mårå e det 5000 m på skøyter å eg både glede å grue meg. Eg glede meg for eg e grueligt gla i skøyter, å så grue eg meg på gronn av de hersens reklame pausane. Å ska de kjøra  reklamen så de har gjort i dag kan me jo risikera at plutseligt kommer det ein fyr å drikke Tine melk akkurat når det e et par ronder igjen. Vel me får se ka så skjer.


Nei det e vel någa aent for han der S.S. nere i Hua Hin. Han kan sidda i varmen me ein kalle å nyda favoritt sporten sin..Ishockey..det blir någe aent enn Oilers dette. Å sannsynligt uden å bli avrutt av reklame akkurat når de begynne å sloss eller score mål. Det ville jo bli altfor dumt at akkurat når det e på det mest spennande så komme det reklame for dameundertøy fra cubus, kem pokker bryr seg om damer då...ja mannfolk i vår alder ska ver mandige å se OL. 

Ja for ikkje å snakka om skiskydingå, det e alltid så spennande. Det e jo bare å håba på mange medaljer onna OL. 
Ska bli ei fin helg selv om det ikkje blir någe skyding ennå. Men hvis det e någen som savne ski å skyding så e jo et godt alternativ å melda seg inn som medlem i skyde klubben, de har et godt motto der.
BLI MEDLEM I SKYTTER KLUBBEN...
Å TREFF NYE VENNER.
Vel så går det vel någen dagar uden for møje aktivitet her på bloggen, men så snart det e någe aktivitet på turist å cruise området så e eg tebage.
Eller det sko skje store ting onna OL.
Nå må Cognacen frem så ska eg nyda kvelden å dagen i mårå.
Pass på dokker så lenge å ha ein fortsatt fortrylland aften og da.
Hilsen Pi Per.  Korp khun Krap.