tirsdag 24. desember 2013

   JULAFTEN.  GOD JUL TIL ALLE.

Ja ja , så kom endelig dagen alle har venta på. Ongane e håbefulle..blir det møje myke pakkar eller bare harde. Vel i følge aviser hjemma så går det visst i harde. Møje duppedittar, mobiltelefonar, paddar i adle variantar ja you name it. Ingen onnebuksar eller eletriske tog lenger, å de voksne e kje bere de heller. Nei det har tatt heilt av...ikkje hos adle selvfølgelig. Men det e blitt grapse syns eg, e i gronnen glad eg e her nere å sleppe dette styret.
Vel ska kje tatla merr om den sagen.
De pynte te jul her nere og , å de e grueligt flinke te det. Adle de norske restauranter feire aftå med med tradisjonell norsk julamad, julatre å julasanger. Så det e kje vanskeligt å komma i  stemning. Glede meg te pinnakjød hjemma hos an Larsemann i kveld.
Det blir stillt å roligt, kånå landa tidligt i dag men reise rett te heimen i Nakhon Sawan.
Er har det jo koseligt med adle vennene , å leiligheten her nere på jomtien e grueligt bra.
Men savne jo kånå så eg fere oppøve te bushen om 4 dagar.

Nå håbe eg at adle snart kan sei at julafreden senke seg i heimen. Nyd maden å alt så hørre te, å ikkje gløm at julen har et budskap.

SÅ ØNSKE EG ADLE EIN STILLE, ROLIG OG FREDELIG JUL.

Hilsen Onkel Per.