onsdag 25. desember 2013

Ja julen komme så et eller aent på kjerringå

Men det går jysla fort øve, i gronnen når me sidde å vrir oss med stappfodle mage itte pinnakjøtt med tilbehør, ja å någen akevittar fra Løten så innser eg at nok ein gang har eg spist altfor møje. Eg lere aldri, men det e jo så godt. An Lars har vært kokken me stor K for det må mesten ver den besta kålrabistappå eg har inntatt. I tilegg har med hatt utsikten fra leiligheten i 9 etasje der han å kånå bor i VIEW TALAY. 
Pinnakjøde å kålrabi tatt med hjemma fra så det va skikkelige greier. Nei ikkje någe tull der i gården. Eller va det fullt kjør både på Lindas  å joy's restaurangar, der e jo grueligt mange normenn her for tiå. Vel itte den goe maden blei det kaffe (evergood) å kaga på terassen.
Ja så må eg ikkje glømma julasangane, ja stemningen va på topp. Me har det godt å varmt 22 gr på julaftå, kem kan klaga på det. 
Der e nok gjerna någen så helst sko hatt snø, men hvis de savne snøen koffer e de her i det heila tatt.  Nå blir det nok någen rolige dagar for å få magen ner på normalt nivå. Å den 28 reise eg opp i bushen te kånå å familien for å feira Nytt År. Det ska i gronnen bli jysla godt.
Ellers får dokker

bara følga med på bloggen, med ska på någen fine turar diverse plassar i landet.
Ikkje gløm julafrokosten 1 dag, å spis møje for eg vett at dokker hadde haug på handlevognå.
HA EIN FORTSATT GOD JUL.
Hilsen Onkel Per.

                                  Utsikt øve jomtien fra 9 etg.



JULAFTÅ HJEMMA HOS LARS OG EM.

                             LARS, EM , JOHN Å ANN
                                      EM , LARS Å , MEG