lørdag 21. desember 2013

Der e møje snakk om veret her nere, akkurat så hjemma. Å for å sei det rett ud,, eg e drida leie å høre det om å om igjen kver einaste dag. Så nå glømme med det. Men hvis dokke vil vida det så får dokker sjekka vermeldingå, men det e akkurat det same ennå.
Nok om det. Eg e merr opptatt av tal å statestikkar for tiå.
som for eksempel kor mange turistar komme det te thailand kver dag nå i høysesongen.
Jo på hovedflyplassen i Bangkok som hette Suvarnabhumi de 20 fysste dagene nå i desember så kom det i snitt  42365  turistar pr dag. Å det blir grueligt mange løgne språk så ramla inn te landet, ja på 20 dagar så sko det bli 847300...... hørr itte nå åttahundre å førtisju tusen trihundre . Ja eg leste dette i aviså nå  så det e nok rektig.
Å med så mange dialekter så e det ikkje rart eg ikkje forstår ein brøkdel av det så blir sagt, bortsett fra den tiå på døgnet kor blodet mitt e tynnara enn normalt av diverse grunnar.

Hjemma så springe folk snart rondt seg sjøl,,,, å tenke har eg kjøpt presang te adle, e pinnakjøttet i hus, kor ti må eg legga det i vann, tenk om eg ikkje får svoren sprøe for då blir svigermor mi skuffa, tenk om u ikkje lige de svere onnebuksene hu får i presang,  Ja det bare fortsette heilt te litla julaftå  når butikkane e stengt.
Nei takka seg te roen her nere, ingen julastressing her. Det e jo derfor me e her for å sleppa alt det kjøret. O JUL MED DIN GLEDE.

Ja ja det nærme seg frokost så ta nå godt vare på dokker sjøl enten det e oppe på Idland eller nere på Sandnes i AO anfindsen , eller mariero å ikkje gløm marsipangrisen.
GOE DAGEN

hilsen Onkel Per.