onsdag 2. januar 2013

 
 
Hei Hei derande..adle samen,

Nå e det bare å pusta letta ud..det e øve.'Endligt øve i et nytt år, nå kan me begynna å se framøve te adle begivenhetene å feriane så komme i løpet av året. Det begynne jo me vinterferien, så komme påsken, pinsen, 17 mai, å någen andre dagar eg ikkje huske navnet på. Men ka gjør vel det...de komme jo aligavel. Sommaferien, høstferien å ikkje minst julå så me e så gla i ...så begynne i oktober. Ja ka e problemet.
Kanskje me sko begynna å udvia horisonten.
Skaff oss någen nye venner eller begynna å trimma. Kjøba ein sykkel...å sykla te jobb, ja det e jo så populært. Å sikkert goe trim...æææ eller ja det må jo ver det. Tenka seg te å stå opp om morgenen sånn et par timar før du ska ver på jobb, hiva seg i dusjen...få i seg litt frokost, hvis der e tid. Å så på me kondom draktå ja for den må jo ver spesial designa, å de sykkelskoå, hjelm, hanskar å briller å kanskje någe te, ikkje vett eg.. for eg har kje hatt sykkel på de sist 40 årå. Å så bere det ud i trafikken på vei te jobb... hmmm må passa sykkelen for de e dyre , ja gud vett kor møje de koste..flerne  tusingar å vel så det. Endeligt ude på veien...fa..... ongane de ska jo i barnahagen å på skolen,,, å ro deg ner. Kånå tar seg av det kver morgen, å eg får jo se di når eg ein gang komme hjem stuptrøtte itte ein lange dag på jobb å den der helsikes sykkelturen i kuling å regn. Hmm ska bli deiligt å kvila på sofaen...ongane får eg sikkert se i mårå tidlig..hvis eg tar bussen eller bilen te jobb.
Men det blir nok sykkelen i mårå og. God Trim.
Onkel Per