fredag 21. desember 2012

Ja nå går nå dagene sin vante gang, 21 desember herregud kor fort tiå går. Før me vett ordet av det så e julå øve....litt merr fodle av grevla goe mad å godt å drikka. Men ka gjør vel det.... me får jo plass te litt fett te ud i siene. Å så det me pakkane, ja itte kvert så familien vokse for någen..med ein haug av barnebarn, mine ongar å dine ongar å tant ongar.... tusenlaoppane flyge fortare enn ein boeing 747 på vei te Thailand, ja for det ska eg låva deg..e møje billigare enn adle presangane.

                                                                                                                                                                            Ja eg e så glae at familien min feire ikkje julå... ja når det komme te det så har med adle de tusenlappane te presangar å alt det stresset før jul. Så klart eg savne pakkane, julamaden, julatreet å alt det så fylle med. Men me mennesker e nå sånn at me greie å tilpass oss te ein aen kultur å ein aen mad...ja det går så bra. Men ka e problemet... her nere har me ein heile haug me norske restauranter, å i julå under palmer å bananer ...ja der dukke pinnakjøde å ribbå opp. Ja til å me linje akevitten.. så ka e problemet. Nei kan de ikkje bare ha snøstorm å stengte veier så ska nok me grei oss med 30 gr å ei kalde.    någen så blir misunnelig? eg håbe det.
GOD JUL